نوآوری و نوآوری باز
حبیب هنری؛ کمند هاشم؛ سارا کشگر
چکیده
هدف: هدف این پژوهش، بررسی ارتباط مهارتهای هفتگانه کوانتومی با نوآوری آموزشی در اساتید علوم ورزشی با نقش میانجی تعهد سازمانی بود.روش تحقیق: در این تحقیق از نوع تحقیق کاربردی و از نظر اجرا همبستگی استفاده شد و جامعه آماری شامل اعضای هیأت علمی 8 دانشکده تربیت بدنی دانشگاههای سراسری تهران به تعداد 140 نفر در سال تحصیلی 1400-1401 بود. برای جمع ...
بیشتر
هدف: هدف این پژوهش، بررسی ارتباط مهارتهای هفتگانه کوانتومی با نوآوری آموزشی در اساتید علوم ورزشی با نقش میانجی تعهد سازمانی بود.روش تحقیق: در این تحقیق از نوع تحقیق کاربردی و از نظر اجرا همبستگی استفاده شد و جامعه آماری شامل اعضای هیأت علمی 8 دانشکده تربیت بدنی دانشگاههای سراسری تهران به تعداد 140 نفر در سال تحصیلی 1400-1401 بود. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامههای استاندارد مدیریت کوانتومی، نوآوری آموزشی و تعهد سازمانی استفاده شد. دادهها با استفاده از SPSS 26 و Smart Pls 3 تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که بین مهارت کوانتومی و نوآوری آموزشی در اساتید علومورزشی ارتباط مثبت و معنادار وجود دارد. همچنین بین تعهد سازمانی و نوآوری آموزشی در اساتید علوم ورزشی و مهارتهای کوانتومی و تعهد سازمانی در اساتید علوم ورزشی ارتباط مثبت و معنادار وجود دارد. همچنین بین مهارتهای کوانتومی و تعهد سازمانی بهعنوان پیش بین و نوآوری آموزشی بهعنوان ملاک، رابطه مثبت و معناداری وجود داشت.نتیجه گیری: به طور کلی، نتایج پژوهش نشان داد که هرچه مهارتهای هفت گانه کوانتومی افزایش پیدا کند، تمایل به نوآوری آموزشی نیز بوسیله متغیر میانجی تعهد سازمانی در بین اساتید علوم ورزشی افزایش پیدا میکند. این نتایج میتواند برای سیاستگذاران آموزشی و مؤسسات علوم ورزشی برای بهبود کیفیت آموزش در این حوزه مفید باشد.